مهار انرژی خورشید: دلایل و چگونگی مهار انرژی خورشیدی

مهار انرژی خورشید

آیا می دانید چگونه می توان انرژی تابشی خورشید را مهار کرد؟

 

مهار انرژی خورشیدی با استفاده از سلولهای خورشیدی

مهار انرژی خورشید: امروزه با مطرح شدن آلودگی هوا و محیط زیست به خاطر سوخت های فسیلی، مهار کردن انرژی تابشی خورشید امری ضروری برای ایجاد انرژی پایا و پاکیزه می باشد

امروزه بشر با دو بحران بزرگ رو به رو است که بیش از آنچه ما ظاهرا تشخیص می دهیم با یکدیگر ارتباط دارند. از یک طرف جوامع صنعتی و همچنین شهرهای بزرگ با مشکل آلودگی محیط زیست مواجهند و از طرف دیگر مشاهده می شود که مواد اولیه و سوخت مورد نیاز همین ماشین ها با شتاب روز افزون در حال اتمام است.

 

 

مهار انرژی خورشید: مهار انرژی خورشیدی با استفاده از سلول های خورشیدی

 

مهار انرژی خورشید

اثرات مصرف بالای انرژی در زمین و آب و هوا آشکارا مشخص می باشد و ما تنها راه حل را در پایین آوردن میزان مصرف انرژی می دانیم ,حال آنکه این امر نمی تواند به طور موثر ادامه داشته باشد.توجه و توصل به انرژی اتمی به عنوان جانشینی برای سوختهای فسیلی نیز چندان موفقیت آمیز نبوده است.

 

صرف هزینه های سنگین و همچنین تشعشعات خطرناکی که از نیروگاه های اتمی در فضا پخش شده ,نتیجه مثبتی نداشته است و اگر یکی از این نیروگاهها منفجر شود زیانهای فراوان و جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.به علاوه به مشکل اساسی که در مورد مواد سوختی نظیر نفت ,گاز و زغال سنگ داشتیم بر می خوریم بدین معنی که معادن اورانیم که سوخت این نیروگاهها را تامین می کند منابع محدودی هستند و روزی خواهد رسید که این ذخایر پایان خواهد یافت و ماده ای که جایگزین آن شود وجود نخواهد داشت.

 

 

منبع: فروشگاه اینترنتی پاساک

پیشنهاد ما به شما

از دو شیوه حرارتی خورشیدی و تمرکز انرژی خورشیدی در سرتاسر جهان استفاده شده

از دو شیوه حرارتی خورشیدی و تمرکز انرژی خورشیدی در سرتاسر جهان استفاده شده که …